WAT TE DOEN ALS U HP FAX ERROR 388 ZIET?

 Wanneer u foutcode 388 tegenkomt bij uw HP-printer, betekent dit dat deze onmiddellijk moet worden verholpen. Als u het niet meteen oplost, kunt u geen faxen naar mensen sturen, wat uiteraard uw werkstroom en daarmee uw reputatie bij de klanten zal belemmeren. Als u deze fout op uw computer scherm ziet, betekent dit dat er een storing is in de werking van uw systeem die is veroorzaakt door een onderbreking van de normale procedure van een van de onderdelen van uw computer systeem.

Aangezien dit probleem een onmiddellijke oplossing vereist, kunt u professionele hulp inroepen van ons HP technische service team om de procedure snel uit te voeren. Ter informatie: deze fout kan niet worden opgelost zonder enige technische kennis over hetzelfde, tenzij u zelf een technicus bent.

OORZAKEN ACHTER DE HP FAX-FOUT 388

  • Onjuiste of onderbroken configuratie.
  • Virus- of malwareaanval.
  • Storing in de werking van het systeem.
  • Onjuiste systeemuitval of stroomonderbreking.
  • Verwijderen van een essentieel systeemdocument van de computer.
  • Installatie ongedaan maken van een softwareprogramma dat mogelijk enkele vermeldingen in het Windows-systeemregister heeft gemist.
MANIEREN OM DE FOUT 388 OPGELOST TE KRIJGEN

1. VOER EEN FAXTEST UIT

  • Open het Configuratiescherm en ga naar Fax.
  • Veeg omhoog en kies Instellingen.
  • Selecteer de optie Tools.
  • Tik op de optie Fax testen om een faxtest uit te voeren.
Aan het einde van de taak wordt een document afgedrukt. U moet wachten tot de printer het testrapport afdrukt, waarna u het moet onderzoeken. Als de printer de test doorstaat, maar het probleem is er nog steeds, moet u de fax configuratie in het document bekijken.

Neem contact op met ons HP technisch service team als de bovenstaande oplossing niet werkt, of probeer de volgende procedure voor probleemoplossing.

2. BOUW EEN VERBINDING
  • Stel de faxverzending op een ander tijdstip in als de telefoonlijn goed werkt.
  • Schakel v.34 op het ontvangende apparaat uit en probeer ook de verzending om de v.17-instelling te gebruiken.
Controleer na het uitproberen van de bovengenoemde procedure of uw printer zich in een stabiele situatie bevindt of niet. Probeer hiervoor een fax te verzenden en als het foutloos gaat, betekent dit dat het probleem is opgelost. Als u niet begrijpt hoe het werkt, bel dan op elk gewenst moment het nummer van onze HP klantenservice.

3. SLUIT DE KABEL RECHTSTREEKS IN HET STOPCONTACT

De laatste truc is om het faxtoestel aan te sluiten op de hoofdtelefoonuitgang, zonder een verlengsnoer te gebruiken. Als deze truc werkt, kunt u beginnen met het faxen van uw documenten en zelfs profiteren van de andere functies, zoals scannen.

Dit zijn de drie beste oplossingen om de faxfout te verhelpen. Als ze uw probleem echter niet oplossen, kunt u 24 uur per dag contact opnemen met onze HP-klantenservice via e-mail, telefoon of livechat.

Comments

Popular posts from this blog

WAT IS DE JUISTE STUURPROGRAMMA VOOR HET OPLOSSEN VAN HP-PRINTERPROBLEMEN?

HOE DE HP-PRINTER 'GEEN TONER'-FOUT IN WINDOWS 10 OPLOSSEN?